VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

PÉNZÜGY / ÖNGONDOSKODÁS

Érdemes-e nyugdíjpénztárban maradni? - Kiszámoltuk

2012. 1. 8. 19:01|Utolsó módosítás: 2012. 1. 9. 10:22|Pénzügy » Öngondoskodás
A maradó pénztártagok most már kaphatnak állami nyugdíjat, ám hiába fizetnek ugyanannyi járulékot, csak az állami nyugdíjas háromnegyede jár nekik. A kasszák fennmaradásuk érdekében kötelező tagdíjat szedhetnek a tagoktól, ez havonta minimum 14 ezer forint körül alakulhat.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

"Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat
megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Úgy tűnik, még mindig nem tisztázott, érdemes-e vagy sem a magánnyugdíjpénztárban maradni annak a 100 ezer embernek, aki tavaly január végéig úgy döntött, nem lép vissza az állami nyugdíjrendszerbe.

A korábbi ígéretekkel szemben a pénztártagok munkavállalói járuléka ettől az évtől nem a magánnyugdíj-pénztári egyéni számlákat, hanem az állami nyugdíjkasszát gyarapítja majd. Ez azt jelenti, hogy ha a tag nem fizet be egyénileg a számlájára – például tagdíj-kiegészítés formájában –, az egyenlege csak a hozamokkal gyarapodik majd. Cserébe viszont jó hír, hogy a magánkasszákban maradók továbbra is szereznek szolgálati időt, és jogosultak az állami nyugdíjra.

Ennek az összege azonban lényegesen kisebb lehet a tisztán állami rendszerben lévőkénél. A jogszabály jelenlegi formájában ugyanis úgy rendelkezik, ha visszalép egy magánnyugdíj-pénztári tag a tb-be, akkor jár neki a teljes állami nyugdíj. Ha nem lép vissza, akkor viszont csak annak 75 százalékát kaphatja meg, hiába fizeti szolgálati ideje nagy részében a 100 százalékos tb-járulékot. A Stabilitás Pénztárszövetség egyelőre vizsgálja ezt a kérdést – mondta lapunknak Borza Gábor, a szövetség elnöke. A nyilvánvalóan diszkriminatív intézkedés miatt egyébként valószínűleg az Alkotmánybírósághoz fordulhatnak majd a kasszatagok.

A másik ok, ami elbizonytalaníthatja a magánnyugdíj-pénztári tagokat, hogy tagdíjak híján a pénztáraknak nem marad bevételük, amiből fenntartsák magukat, illetve befizessék azokat a díjakat, amelyeket a törvények előírnak a számukra. A kasszák egyébként is nagyon keveset, mindössze a befizetett tagdíjak 0,9 százalékát vonhatják el a működésükre, ebből azonban rendezniük kell például a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének fizetendő vagyonarányos felügyeleti díjat, ami a mintegy 250 milliárd forintos magánpénztári vagyonra vetítve éves szinten 62,5 millió forintot, továbbá pénzáranként 2 millió forintot tesz ki. Éves szinten tehát 15 pénztár után 92,5 millió forint felügyeleti díjat kell megfizetni.

Mivel azonban a törvény újabban lehetővé teszi, hogy a pénztártagok maguk is fizethessenek be tagdíjat, a kasszák szerint van remény a fenntartható működésre, ha a jelenlegi tagok önkéntes alapon befizetnek az egyéni számláikra. Ahhoz, hogy nulla működési költség mellett legalább az állam által előírt díjakat ki tudják fizetni az intézmények, a Stabilitás számítása szerint a tagoknak átlagosan legalább havi 14 ezer forintot kellene befizetniük az egyéni számláikra. Ennek a pénznek a 99,1 százaléka az egyéni számlákra kerül majd, ahol igen alacsony, mindössze 0,2 százalékos díjjal kezelik a felhalmozott vagyont, tehát a magánnyugdíj-pénztári tag egy rendkívül kedvező költségű rendszeres nyugdíjcélú megtakarításhoz juthat így hozzá.

Ez a számítás persze 100 ezer pénztártagra készült, a minimális tagdíj összege pénztáranként változhat, és az is befolyásolhatja majd, hogy hány tagja marad a pénztáraknak a jelenlegi feltételek mellett, és hányan lépnek vissza az állami nyugdíjrendszerbe. Az is elképzelhető persze, hogy a jelenlegi feltételek mellett a korábban jogfenntartó nyilatkozatott tett csaknem 40 ezer ember egy része is visszakéredzkedik a magánnyugdíj-rendszerbe. Ezek az egykori pénztártagok arról nyilatkoztak, hogy csak azért mondanak le a magánnyugdíj-pénztári megtakarításukról, mert így elveszítik az állami nyugdíjat.

Ha viszont eltörlik a társadalombiztosítási törvényből az erre vonatkozó passzust – ami nemrég megtörtént – igényt tartanak a magánnyugdíj-pénztári megtakarításukra. Ehhez persze várhatóan jogi lépéseket kell majd tenniük az állammal szemben. A jogszabályok emellett továbbra is lehetővé teszik, hogy új tagok lépjenek be a magánnyugdíjpénztárakba, így aki jelenleg nem tagja egyik kasszának sem, vagy esetleg tavaly visszalépett az állami nyugdíjrendszerbe, az új feltételek mellett elvileg ismét beléphet egy magánnyugdíjpénztárba.

Döntés március végéig

A mostani pénztártagok közül az állami nyugdíjrendszerbe való visszalépést fontolgatóknak március végéig kell dönteniük erről, és május 31-ével kerülhetnek vissza az állami tb-rendszerbe. A reálhozamukat a tavalyihoz hasonló feltételekkel vehetik fel, mivel azonban 2011 második felétől az árfolyamok főleg lefelé mozdultak, a most visszalépők a tavalyihoz hasonlóan magas reálhozamra aligha számíthatnak.

Az állami nyugdíjrendszerben is szó van arról, hogy egyéni számlákat hozzanak létre, a rendszer felállítását Orbán Viktor egy évvel ezelőtt még 2011 végére ígérte, eddig azonban még semmi konkrétum nem derült ki ezekről a számlákról és a rajtuk felhalmozott virtuális összegek sorsáról. Selmeczi Gabriella, nyugdíjvédelmi megbízott a Magyar Nemzetnek azt mondta, ez év közepéig dől el, hogy a nyugdíjrendszer átírása milyen variáció szerint történik majd meg. Ehhez a Nyugdíj és Időskor Kerekasztal állásfoglalásait is figyelembe fogják venni, azonban a Századvég Gazdaságkutató egyik tanulmánya lesz az egyik fő anyag, amely alapján elindulnak.

 

Szerző: Világgazdaság
Tetszett a cikk? Ossza meg!
 iWiW 

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Érdemes-e nyugdíjpénztárban maradni? - Kiszámoltuk
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 8. zénó2012. 1. 9. 10:15

    Megmondom miért fontos ez számomra, meg szerintem a többiek számára is. Az mnyp-ben felhalmozott pénzt nyugdíjba vonuláskor az ember életjáradékra válthatja. Ennek legegyszerűbb formája az élethosszig tartó járadék. Ám ha 70 éves koromban dobom fel a pacskert, vesztettem, ha 90 évesen, nyertem. Előbbi esetben a maradék pénzt a többi pénztártag kapja, aki jóval tovább él. A pénztár kockázata, hogy mindenki 90 évig él. Az enyém, hogy csak én.

    Az önkéntesben felhalmozott pénzt viszont az általam megjelölt személy örökli, lehet ugye több is, bármikor következik be a tag halála. Ezért gondoltam, hogy ha már +14 ezret kell kiadnom, csökkenteném a kockázatos (rövid az élet, hosszú a sír ) megtakarításban elhelyezett összeget, a maradékot pedig olyan megtakarításokba helyezném, ami örökölhető, és nem feltétlenül az önkéntesbe.

    Szóval, ha a pénztár és közöttem egy olyan szerződés jönne létre most január 1-től, hogy fizetek havi 6500 forintot, vonjon le 2%+0,5% részt, milyen alapon szólhat bele bárki is?

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Érdemes-e nyugdíjpénztárban maradni? - Kiszámoltuk


    Megmondom miért fontos ez számomra, meg szerintem a többiek számára is. Az mnyp-ben felhalmozott pénzt nyugdíjba vonuláskor az ember életjáradékra válthatja. Ennek legegyszerűbb formája az élethosszig tartó járadék. Ám ha 70 éves koromban dobom fel a pacskert, vesztettem, ha 90 évesen, nyertem. Előbbi esetben a maradék pénzt a többi pénztártag kapja, aki jóval tovább él. A pénztár kockázata, hogy mindenki 90 évig él. Az enyém, hogy csak én.

    Az önkéntesben felhalmozott pénzt viszont az általam megjelölt személy örökli, lehet ugye több is, bármikor következik be a tag halála. Ezért gondoltam, hogy ha már +14 ezret kell kiadnom, csökkenteném a kockázatos (rövid az élet, hosszú a sír ) megtakarításban elhelyezett összeget, a maradékot pedig olyan megtakarításokba helyezném, ami örökölhető, és nem feltétlenül az önkéntesbe.

    Szóval, ha a pénztár és közöttem egy olyan szerződés jönne létre most január 1-től, hogy fizetek havi 6500 forintot, vonjon le 2%+0,5% részt, milyen alapon szólhat bele bárki is?


    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 7. Dakota22012. 1. 9. 09:31

    Másrészt értelemszerűen nem értek egyet a jelenlegi szabályozással sem: alapvető elv, hogy az, aki a tb-kasszába fizet járulékot, állami nyugdíjra jogosult ezen időszak után. E tekintetben pedig nem lehet hátrányosan megkülönböztetni, azaz a járandósága ezen időszakra ugyanannyi, mint az állami rendszerben maradóké (ha ugyanannyi járulékot fizet). Tehát, ha most átirányítják a befizetéseket a tb-kasszába - ez eleve problémás, de ha már így van, akkor erre az időszakra állami nyugdíj jár a magánnyugdíjasoknak is.

    Másrészt az, hogy utólag a parlament úgy döntött, hogy mégiscska jár valamiféle állami nyugdíj a magánnyugdíjasoknak, alkotmányellenes és sérelmes, hiszen ezzel alapvetően megváltoztatták a játékszabályokat és nem biztos, hogy ilyen feltételek mellett annyian maradtak volna a magánnyugdíj-rendszerben, mint ahányan végül maradtak. Lehet, hogy mások is a maradás mellett döntöttek volna!

    Szóval ez az egész csak egyre sz@r@bb lesz, a tanulság az, hogy ne kezdjen bele a "reformba" az, aki nem ért hozzá...

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Érdemes-e nyugdíjpénztárban maradni? - Kiszámoltuk


    Másrészt értelemszerűen nem értek egyet a jelenlegi szabályozással sem: alapvető elv, hogy az, aki a tb-kasszába fizet járulékot, állami nyugdíjra jogosult ezen időszak után. E tekintetben pedig nem lehet hátrányosan megkülönböztetni, azaz a járandósága ezen időszakra ugyanannyi, mint az állami rendszerben maradóké (ha ugyanannyi járulékot fizet). Tehát, ha most átirányítják a befizetéseket a tb-kasszába - ez eleve problémás, de ha már így van, akkor erre az időszakra állami nyugdíj jár a magánnyugdíjasoknak is.

    Másrészt az, hogy utólag a parlament úgy döntött, hogy mégiscska jár valamiféle állami nyugdíj a magánnyugdíjasoknak, alkotmányellenes és sérelmes, hiszen ezzel alapvetően megváltoztatták a játékszabályokat és nem biztos, hogy ilyen feltételek mellett annyian maradtak volna a magánnyugdíj-rendszerben, mint ahányan végül maradtak. Lehet, hogy mások is a maradás mellett döntöttek volna!

    Szóval ez az egész csak egyre sz@r@bb lesz, a tanulság az, hogy ne kezdjen bele a "reformba" az, aki nem ért hozzá...

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 6. torture2012. 1. 9. 09:20

    Chandler, az állam nem refinanszírozta magát, hanem a felvett adósságot odaadta a manyupnak, amely aztán hajlandó volt annak az 50%-áért átvenni az államadósság papírt. Bomba egy megoldás, nemde? Adsz nekem 100 forintot, én meg hajlandó vagyok neked abból 50-et visszaadni. De úgy, hogy az 50-et egy nap mégiscsak vissza kell adnod.

    A maradék 50%-on meg a manyupok vettek brazil, orosz, mexikói részvényket. Tehát marha jól elfolytak a hitel pénzek a magyar gazdaságból.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Érdemes-e nyugdíjpénztárban maradni? - Kiszámoltuk


    Chandler, az állam nem refinanszírozta magát, hanem a felvett adósságot odaadta a manyupnak, amely aztán hajlandó volt annak az 50%-áért átvenni az államadósság papírt. Bomba egy megoldás, nemde? Adsz nekem 100 forintot, én meg hajlandó vagyok neked abból 50-et visszaadni. De úgy, hogy az 50-et egy nap mégiscsak vissza kell adnod.

    A maradék 50%-on meg a manyupok vettek brazil, orosz, mexikói részvényket. Tehát marha jól elfolytak a hitel pénzek a magyar gazdaságból.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 5. Dakota22012. 1. 9. 09:16

    4. Chandler2012. 1. 9. 09:04
    Tehát megvetette az adósságát, ami nem is lett volna a pénztárak nélkül?

    egyébként ez csak részben igaz. Az állam 3000 mrd-ot engedett át a pénztáraknak, és csak 1500 mrd volt a pénztárak állampapít állománya.

    Pontosan kapisgálod a lényeget: az állam a manyup-okon át úgy akarta "megmenteni" a jövő nemzedékét a nyugdíj-tehertől, hogy cserébe adósságterhet rakott a jövő nemzedék vállára. Nagy ötlet, ugye???

    Nem hiszek és sosem hittem a "nyugdíjmentésben" - valódi probléma, hogy miből lesz nyugdíj 30-40 év múlva. Ám akik ezen problémáznak, azoknak azon is el kellene gondolkodniuk, hogy a nyugdíjkasszán hatalmas lyuk tátongott, miközben az átlagnyugdíj alig volt magasabb, mint a minimálbér. Tehát nem csak a holnapi nyugdíj itt a gond, hanem már a mai is!

    Másrészt, a fent leírtak miatt, a manyup megszüntetése szerintem nem "nyugdíjmentés", hanem adósságmentés.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Érdemes-e nyugdíjpénztárban maradni? - Kiszámoltuk


    4. Chandler2012. 1. 9. 09:04
    Tehát megvetette az adósságát, ami nem is lett volna a pénztárak nélkül?

    egyébként ez csak részben igaz. Az állam 3000 mrd-ot engedett át a pénztáraknak, és csak 1500 mrd volt a pénztárak állampapít állománya.

    Pontosan kapisgálod a lényeget: az állam a manyup-okon át úgy akarta "megmenteni" a jövő nemzedékét a nyugdíj-tehertől, hogy cserébe adósságterhet rakott a jövő nemzedék vállára. Nagy ötlet, ugye???

    Nem hiszek és sosem hittem a "nyugdíjmentésben" - valódi probléma, hogy miből lesz nyugdíj 30-40 év múlva. Ám akik ezen problémáznak, azoknak azon is el kellene gondolkodniuk, hogy a nyugdíjkasszán hatalmas lyuk tátongott, miközben az átlagnyugdíj alig volt magasabb, mint a minimálbér. Tehát nem csak a holnapi nyugdíj itt a gond, hanem már a mai is!

    Másrészt, a fent leírtak miatt, a manyup megszüntetése szerintem nem "nyugdíjmentés", hanem adósságmentés.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 4. Chandler2012. 1. 9. 09:04

    D2

    Nem "teljesen" igaz.
    Az allam refinanszirozta magat ebbol, mert megvetette az adossagat a penztarakkal.
    Ha az allam lemondott a neki jaro penzrol, akkor masra haritotta egy jovobeli kifizetsi kotelezettseget is.
    Meg mindig hiszel a nyugdijmentesben?

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Érdemes-e nyugdíjpénztárban maradni? - Kiszámoltuk


    D2

    Nem "teljesen" igaz.
    Az allam refinanszirozta magat ebbol, mert megvetette az adossagat a penztarakkal.
    Ha az allam lemondott a neki jaro penzrol, akkor masra haritotta egy jovobeli kifizetsi kotelezettseget is.
    Meg mindig hiszel a nyugdijmentesben?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 3. Brumi2012. 1. 9. 08:52

    Igazad van Zénó, de csak akkor, ha a te a nettó fizetésedből fizetsz magánnyugiba.
    Akkor ez tényleg magánügy lenne.

    A helyzet viszont az, hogy az állam 1996-ban "lemondott" (magyarul kifolyatott magánzsebekbe) a bruttó fizetésed után törvényesen előírt (pl 2011-ben) 10% nyugdíjbiztosítási járulékból 9,5%-ról.
    Ezt a 9,5%-ot utalta a munkáltatód , vagy fizetted te magad a "magán" nyugi pénztárba és 0,5%-ot az államiba.
    A "magán" pénztárakba minden pályakezdőnek kötelező volt belépnie. (mivel nekik még legalább 45 évig nem kell fizetni nyugit). Aki 45 év felett volt 1996-ban az nem léphetett be és aki 38-45 között volt akkor annak nem tanácsolták. (Hogy miért azt gondolhatod).
    Ezt fontos lenne tudni mivel nem mindenki volt 1996-ban mnkavállaló, vagy nem is értette mi történik a soha a számláján át nem futott járulékkal.
    Üdv!

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Érdemes-e nyugdíjpénztárban maradni? - Kiszámoltuk


    Igazad van Zénó, de csak akkor, ha a te a nettó fizetésedből fizetsz magánnyugiba.
    Akkor ez tényleg magánügy lenne.

    A helyzet viszont az, hogy az állam 1996-ban "lemondott" (magyarul kifolyatott magánzsebekbe) a bruttó fizetésed után törvényesen előírt (pl 2011-ben) 10% nyugdíjbiztosítási járulékból 9,5%-ról.
    Ezt a 9,5%-ot utalta a munkáltatód , vagy fizetted te magad a "magán" nyugi pénztárba és 0,5%-ot az államiba.
    A "magán" pénztárakba minden pályakezdőnek kötelező volt belépnie. (mivel nekik még legalább 45 évig nem kell fizetni nyugit). Aki 45 év felett volt 1996-ban az nem léphetett be és aki 38-45 között volt akkor annak nem tanácsolták. (Hogy miért azt gondolhatod).
    Ezt fontos lenne tudni mivel nem mindenki volt 1996-ban mnkavállaló, vagy nem is értette mi történik a soha a számláján át nem futott járulékkal.
    Üdv!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 2. Dakota22012. 1. 9. 08:52

    1. Zénó2012. 1. 9. 07:20
    Az a köze, hogy cserébe az állam lemond a neki járó bevételről.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Érdemes-e nyugdíjpénztárban maradni? - Kiszámoltuk


    1. Zénó2012. 1. 9. 07:20
    Az a köze, hogy cserébe az állam lemond a neki járó bevételről.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. Zénó2012. 1. 9. 07:20

    Mi köze van már ebben a helyzetben az államnak a pénztár és közöttem létrejött magán szerződéshez?
    Amennyiben nekem megfelel a 0,9% helyett 2%, illetve 0,2% helyett 0,5%, már csak 6500 forintot kell fizetnem havonta, a maradékot pedig más formában is befektethetem.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Érdemes-e nyugdíjpénztárban maradni? - Kiszámoltuk


    Mi köze van már ebben a helyzetben az államnak a pénztár és közöttem létrejött magán szerződéshez?
    Amennyiben nekem megfelel a 0,9% helyett 2%, illetve 0,2% helyett 0,5%, már csak 6500 forintot kell fizetnem havonta, a maradékot pedig más formában is befektethetem.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Tisztelt Látogatónk!

 

Ha hozzá kíván szólni cikkeinkhez és még nem regisztrálta magát, ide kattintva megteheti.

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

BUX (zárva)

2012. május 23. 17:06
16 230,31
-3.19%
A BÉT információi alapján az adatokat a Magyar Vendor szolgáltatja.
15 perccel késleltetett adatok!
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Parlamenti ülésnap - Fotó: Darnay Katalin

  • HBLF pénzügyi csúcstalálkozó - Fotó: Kallus György

  • A világon egyedülálló véna alapú beléptetési rendszer bemutatása - Fotó: Darnay Katalin

  • Országgyűlési nap, Balog Zoltán emberi erőforrás miniszter esküt tesz - Fotó: Darnay

  • Áder János beiktatása - Fotók: Kallus György

Előző
Következő
  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

  • Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

    Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

  • MABISZ konferencia

    MABISZ konferencia

  • Mit gondolunk a végtörlesztésről?

    Mit gondolunk a végtörlesztésről?

  • Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

    Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

Előző
Következő

Állásajánlatok

Coaching? Nekem? Minek? Dara Péter
ügyvezető igazgató
DEVISE Hungary
Év elején egy országos kutatásomban 835 vezérigazgató, ügyvezető igazgató, cégtulajdonos, gazdasági vezető és HR vezető közül közel négyszáz úgy nyilatkozott, hogy a menedzsment fejlesztésére is szükség van cégüknél az idei évben a hatékonyságnövelés érdekében. A felmérés kitöltői között kisorsolt öt alkalmas vezetői coachingot azonban mindössze 197-en szerették volna megnyerni. További írások itt találhatóak »
Nemzeti fejlesztési vágta Essősy Zsombor
vezérigazgató
MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
Homályos még, hogy a fejlesztés majdani irányait meghatározó tervek kinek az irányításával – NGM, NFM, KIM, NFÜ – készülnek el. Meggyőződésem, hogy (a korábbi versenylovas hasonlatnál maradva) jóval gyorsabban haladnánk előre, ha a négyből három zsoké sürgősen leszállna a nyeregből. További írások itt találhatóak »
Búcsúüzenet Oszkó Péter
ügyvezető igazgató
Portfolion
Úgy hiszem, semmi meglepő nincs abban, hogy a kormány nyilvánvaló gazdaságpolitikai kudarcai, az év végére újra beszakadó forintárfolyam, az állampapírok iránti kereslet elapadása miatt egyre kétségesebb finanszírozhatóság, a tönkretett növekedési pálya és a megrongált foglalkoztatási viszonyok tudatában évzáró aktusként újra előráncigálta Budai Gyulát. További írások itt találhatóak »
Jogszerű a hamburgeradó Bánki Orsolya
ügyvéd
ENWC
2011. szeptember 1-jétől ún. „népegészségügyi termékadó” terhel egyes üdítőitalokat, energiaitalokat, „előrecsomagolt cukrozott készítményeket”, sós snackeket és ételízesítőket. Az új adónem érezhetően drágítja majd a felsorolt élelmiszereket, emellett pedig számos jogi kérdést is felvet. További írások itt találhatóak »
Barcelonából jöttem… Mózes István
ügyvezető partner
ClientFirst Consulting Kft.
Idén szerencsém volt három kollégámmal együtt ellátogatni Barcelonába, a 12. MSPA (Mystery Shopping Providers Assosiation) Konferenciára. 42 ország közel 200 képviselője tette tiszteletét a találkozón, ahol a legfőbb téma természetesen a vevőkiszolgálás fejlesztése volt. További írások itt találhatóak »

Ingatlankereső